Alfa Romeo

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Alfa Romeo Giulietta ) Jazda próbna Giuliettą



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum ALFA ROMEO Forum Strona Główna -> ( Alfa Romeo Giulietta ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pon 26 Lip 2010, 17:13
Temat postu:

Jazda próbna Giuliettą


Dzisiaj pojeździłem trochę Giuliettą – dla zainteresowanych podzielę się kilkoma uwagami i porównaniami do AR 156 1,9JTD M-jet która jeżdżę obecnie. Giulietta była w wersji wyposażeniowej Distinctive z pakietem Super Sport, silnikiem 1,4 TB Mair (170KM, wię moc porównywalna z autem którym obecnie jeżdżę) na kapciach 225/40R18. Jedynie pogoda nie dopisała, ale na mokrej nawierzchni można było sprawdzić systemy bezpieczeństwa. Testowane auto było wyposażone w fotele skórzane z pełną elektryką, od razu powiem że nie jest to najlepszy wybór, samo siedzisko jest słabo wyprofilowane i twarde. O wiele lepszym rozwiązaniem są fotele z tapicerką mieszana skóra + tkanina lub tylko pokryte tkaniną, wyposażone w manualna regulację (ma większy zakres i można fotel niżej ustawić) – miałem porównanie z autem wystawowym. Kierownica leży bardzo dobrze w dłoniach , regulowana jest w dwóch płaszczyznach, choć dla mnie mogłaby się dać ustawić niżej. Lusterka co najmniej 2x większe niż w AR156 i można je bardzo dobrze ustawić – zero martwego pola. O gadgetach typu system BOSE, czujniki zapachów, deszczu, skrętne xenony, inteligentne kierunkowskazy itp. nie będę pisał. Jeśli chodzi o jazdę to testowałem auto w dwóch podstawowych trybach Normal i Dynamic – system All Weather jest raczej dla osób słabo prowadzących. W trybie Normal auto zachowuje się jak typowo miejskie toczydło, owszem przyspiesza jeśli naciśnie się pedał przyspieszenia, ale z małą ochotą. Działają za to wszystkie systemy bezpieczeństwa, tak że wytracenie samochodu z toru jazdy jest niemożliwe, zapiszczeć kołami podczas ruszania też nie można. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, ale nie ma gumowatego opóźnienia. Komputer pokładowy podpowiada czy i na jaki należy zmienić bieg tak aby uzyskać możliwie najmniejsze spalanie. Prawdziwa jazda zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, działanie systemów VDC i ASR ulega znacznemu pomniejszeniu za to o jednocześnie załącza się sytem Electronic Q2 (szpera). Układ kierowniczy twardnieje i jest porównywalny do klasycznie wspomaganego w AR156. Teraz nareszcie można poczuć te 170KM, auto rozpędza się świetnie, a i potrafi naprawdę dobrze hamować dzięki systemowi Pre-Fill - komputer rozpoznaje chęć hamowania po prędkości puszczania pedału gazu. Trochę porównań do AR156:
Miejsca w obu autach jest podobnie z delikatnym + przestrzeni pasażerskiej dla Giulietty. To chyba pierwsza alfa (147 miała z przodu) z uchwytami na napoje z przodu i z tyłu oraz z taka ilością zamykanych schowków – naliczyłem ich 4. Głośność (jak na alfę) silnika 1,4 TB Mair minimalna, a w porównaniu z moją AR156 1,9 JTD M-jet z przelotowym Sebringiem jest baaardzo cicha, praktycznie trzeba się wsłuchiwać, żeby usłyszeć silnik. Zawieszenie i hamulce Giulietta ma o wiele lepsze niż AR156. System Start –STOP silnika czuwa nad spalaniem i emisja zanieczyszczeń i nie jest uciążliwy. Sprzęgło pracuje w Giulietcie bardzo lekko, jak wsiadłem na powrót do diesla to miałem duże problemy z naciskaniem sprzęgła. Przyspieszenie jest całkiem przyzwoite, choć jeśli chcemy uderzać głową w zagłówek (tak mam teraz w M-jecie) to trzeba ten stosunkowo mały silniczek Giulietty kręcić trochę wyżej – tu czuć mniejszy moment obrotowy. System Q2 znakomicie sprawdza się w zakrętach – nie ma buksowania niedociążonego koła, przy gwałtownym przyspieszaniu w zakrętach
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 26 Paź 2010, 17:43
Temat postu:

Re: ( Alfa Romeo Giulietta ) Jazda próbna Giuliettą


W lipcu testowałem Giuliettę, a wczoraj ją odebrałem:













_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 31 Paź 2010, 19:23
Temat postu:

Re: ( Alfa Romeo Giulietta ) Jazda próbna Giuliettą


Troche przemysleń:
Jazda marzenie, ale na razie na pół gwizdka, bo silnik się musi ułożyc. Z tego powodu używam trybu Dynamic sporadycznie - zreszta tak też radził mi sprzedawca aby przez pierwsze 2tys km jeździć na pół gwizdka. Spalanie jest większe w trybie d, ale zdecydowanie czuć te 30Nm więcej. Co do spalania -jeżdżę na razie tylko po mieście - to w miarę pokonywanych km stopniowo maleje - zaczynałem od 15,5l/100km, a dzisiaj było już 14l/100km(warszawskie korki i średnia prędkość nie przekracza 17km/h). Lekkość jazdy jest po stronie Giulietty - silnik nie protestuje kiedy chcemy przeciągnąc obroty. M-jet po wirusie w mojej AR156 też się wkręcał ale to nie było takie "lekkie". Zawieszenie w Giulietcie jest zdecydowanie lepsze niż w AR156, a układ kierowniczy w trybie n pracuje bardzo lekko. Na minus Giulietcie można zapisać gorszą widoczność (szerokie przednie słupki), rozmieszczenie niektórych lampek sygnalizacyjnych (np. światła drogowe) które zasłania kierownica oraz obsługę komputera pokładowego. Ale przyjemność z jazdy niesamowita - nie chce się wysiadać.
Zarówno trzymanie się toru jak również odgłosy i tłumienie nierówności - pomimo zawieszenia sportowego jest idealnie. Co do układu kierowniczego to w trybie d jest praktycznie tak samo jak w AR156 - w tyrybie n trzeba się przyzwyczaić do jego lekkości pracy.
Po jeździe w trasie - powiem tylko jedno, że wynalazek d.n.a -(dla mnie może byc d.n) jest genialny - w trybie d mozna wyprzedzić każde auto bezproblemowo. Spalanie stopniowo wraz z przejechanymi kilometrami maleje. W trasie (średnia prędkość 95km/h) wyniosło 8,8l/100km
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
kasyx32

Czytelnik



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: AR Giuletta QV, AR 147 GTA, AR 159 SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 20:11
Temat postu:

RE Jazda próbna...


Witam,

na jakiej zasadzie działa utwardzenie zawieszenia np. w trybie D. To jest takie samo rozwiązanie jak w Delcie, z alektrozaworami na teleskopach ?
Pozdrawiam JS
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum ALFA ROMEO Forum Strona Główna -> ( Alfa Romeo Giulietta ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Alfa Romeo Giulietta »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Alfa Romeo Giulietta ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników


Alfa Romeo

159

16 999

2009r.

270 000 km

wielkopolskie

Alfa Romeo

MiTo

21 900

2012r.

88 000 km

wielkopolskie

Alfa Romeo

MiTo

21 900

2010r.

42 000 km

wielkopolskie

Alfa Romeo

159

17 900

2007r.

147 000 km

łódzkie

Alfa Romeo

159

18 500

2007r.

190 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Alfaholicy.org   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System