Alfa Romeo

ogłoszeniaceny używanychdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Alfa Romeo Giulietta ) Jazda próbna Giuliettą



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum ALFA ROMEO Forum Strona Główna -> ( Alfa Romeo Giulietta ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pon 26 Lip 2010, 17:13
Temat postu:

Jazda próbna Giuliettą


Dzisiaj pojeździłem trochę Giuliettą – dla zainteresowanych podzielę się kilkoma uwagami i porównaniami do AR 156 1,9JTD M-jet która jeżdżę obecnie. Giulietta była w wersji wyposażeniowej Distinctive z pakietem Super Sport, silnikiem 1,4 TB Mair (170KM, wię moc porównywalna z autem którym obecnie jeżdżę) na kapciach 225/40R18. Jedynie pogoda nie dopisała, ale na mokrej nawierzchni można było sprawdzić systemy bezpieczeństwa. Testowane auto było wyposażone w fotele skórzane z pełną elektryką, od razu powiem że nie jest to najlepszy wybór, samo siedzisko jest słabo wyprofilowane i twarde. O wiele lepszym rozwiązaniem są fotele z tapicerką mieszana skóra + tkanina lub tylko pokryte tkaniną, wyposażone w manualna regulację (ma większy zakres i można fotel niżej ustawić) – miałem porównanie z autem wystawowym. Kierownica leży bardzo dobrze w dłoniach , regulowana jest w dwóch płaszczyznach, choć dla mnie mogłaby się dać ustawić niżej. Lusterka co najmniej 2x większe niż w AR156 i można je bardzo dobrze ustawić – zero martwego pola. O gadgetach typu system BOSE, czujniki zapachów, deszczu, skrętne xenony, inteligentne kierunkowskazy itp. nie będę pisał. Jeśli chodzi o jazdę to testowałem auto w dwóch podstawowych trybach Normal i Dynamic – system All Weather jest raczej dla osób słabo prowadzących. W trybie Normal auto zachowuje się jak typowo miejskie toczydło, owszem przyspiesza jeśli naciśnie się pedał przyspieszenia, ale z małą ochotą. Działają za to wszystkie systemy bezpieczeństwa, tak że wytracenie samochodu z toru jazdy jest niemożliwe, zapiszczeć kołami podczas ruszania też nie można. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, ale nie ma gumowatego opóźnienia. Komputer pokładowy podpowiada czy i na jaki należy zmienić bieg tak aby uzyskać możliwie najmniejsze spalanie. Prawdziwa jazda zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, działanie systemów VDC i ASR ulega znacznemu pomniejszeniu za to o jednocześnie załącza się sytem Electronic Q2 (szpera). Układ kierowniczy twardnieje i jest porównywalny do klasycznie wspomaganego w AR156. Teraz nareszcie można poczuć te 170KM, auto rozpędza się świetnie, a i potrafi naprawdę dobrze hamować dzięki systemowi Pre-Fill - komputer rozpoznaje chęć hamowania po prędkości puszczania pedału gazu. Trochę porównań do AR156:
Miejsca w obu autach jest podobnie z delikatnym + przestrzeni pasażerskiej dla Giulietty. To chyba pierwsza alfa (147 miała z przodu) z uchwytami na napoje z przodu i z tyłu oraz z taka ilością zamykanych schowków – naliczyłem ich 4. Głośność (jak na alfę) silnika 1,4 TB Mair minimalna, a w porównaniu z moją AR156 1,9 JTD M-jet z przelotowym Sebringiem jest baaardzo cicha, praktycznie trzeba się wsłuchiwać, żeby usłyszeć silnik. Zawieszenie i hamulce Giulietta ma o wiele lepsze niż AR156. System Start –STOP silnika czuwa nad spalaniem i emisja zanieczyszczeń i nie jest uciążliwy. Sprzęgło pracuje w Giulietcie bardzo lekko, jak wsiadłem na powrót do diesla to miałem duże problemy z naciskaniem sprzęgła. Przyspieszenie jest całkiem przyzwoite, choć jeśli chcemy uderzać głową w zagłówek (tak mam teraz w M-jecie) to trzeba ten stosunkowo mały silniczek Giulietty kręcić trochę wyżej – tu czuć mniejszy moment obrotowy. System Q2 znakomicie sprawdza się w zakrętach – nie ma buksowania niedociążonego koła, przy gwałtownym przyspieszaniu w zakrętach
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 26 Paź 2010, 17:43
Temat postu:

Re: ( Alfa Romeo Giulietta ) Jazda próbna Giuliettą


W lipcu testowałem Giuliettę, a wczoraj ją odebrałem:













_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 31 Paź 2010, 19:23
Temat postu:

Re: ( Alfa Romeo Giulietta ) Jazda próbna Giuliettą


Troche przemysleń:
Jazda marzenie, ale na razie na pół gwizdka, bo silnik się musi ułożyc. Z tego powodu używam trybu Dynamic sporadycznie - zreszta tak też radził mi sprzedawca aby przez pierwsze 2tys km jeździć na pół gwizdka. Spalanie jest większe w trybie d, ale zdecydowanie czuć te 30Nm więcej. Co do spalania -jeżdżę na razie tylko po mieście - to w miarę pokonywanych km stopniowo maleje - zaczynałem od 15,5l/100km, a dzisiaj było już 14l/100km(warszawskie korki i średnia prędkość nie przekracza 17km/h). Lekkość jazdy jest po stronie Giulietty - silnik nie protestuje kiedy chcemy przeciągnąc obroty. M-jet po wirusie w mojej AR156 też się wkręcał ale to nie było takie "lekkie". Zawieszenie w Giulietcie jest zdecydowanie lepsze niż w AR156, a układ kierowniczy w trybie n pracuje bardzo lekko. Na minus Giulietcie można zapisać gorszą widoczność (szerokie przednie słupki), rozmieszczenie niektórych lampek sygnalizacyjnych (np. światła drogowe) które zasłania kierownica oraz obsługę komputera pokładowego. Ale przyjemność z jazdy niesamowita - nie chce się wysiadać.
Zarówno trzymanie się toru jak również odgłosy i tłumienie nierówności - pomimo zawieszenia sportowego jest idealnie. Co do układu kierowniczego to w trybie d jest praktycznie tak samo jak w AR156 - w tyrybie n trzeba się przyzwyczaić do jego lekkości pracy.
Po jeździe w trasie - powiem tylko jedno, że wynalazek d.n.a -(dla mnie może byc d.n) jest genialny - w trybie d mozna wyprzedzić każde auto bezproblemowo. Spalanie stopniowo wraz z przejechanymi kilometrami maleje. W trasie (średnia prędkość 95km/h) wyniosło 8,8l/100km
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
kasyx32

Czytelnik



Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: AR Giuletta QV, AR 147 GTA, AR 159 SW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Sty 2011, 20:11
Temat postu:

RE Jazda próbna...


Witam,

na jakiej zasadzie działa utwardzenie zawieszenia np. w trybie D. To jest takie samo rozwiązanie jak w Delcie, z alektrozaworami na teleskopach ?
Pozdrawiam JS
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum ALFA ROMEO Forum Strona Główna -> ( Alfa Romeo Giulietta ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Alfa Romeo Giulietta »




 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Alfa Romeo Giulietta ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Alfaholicy.org   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System