Instalacja LPG przeszła regulację po 1000 km. I ostatnio zauważyłem że coś jest nie tak. Na 182 km przejechane zatankowałem teraz (dokładnie dzisiaj) 30.52 L LPG. Co daje średnią 16.76 L. W prawdzie samo miasto tylko żadnych tras, żadnych większych prędkości 60 km/h to wszystko.
Ale coś mi się widzi że to chyba jest za dużo jak na miasto 16.76 L LPG. Co to może oznaczać bądź co może być na rzeczy?.
Zapytam jeszcze, jakość LPG ma tu znaczenie?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sro 26 Lis 2014, 20:59
Temat postu:
Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Witam.
Jakość LPG na pewno ma znaczenie , jednak tak duże spalanie nie jest jego przyczyna.
Prawdopodobnie padła sonda lambda , jest to bardzo częsta usterka po założeniu instalacji. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sro 26 Lis 2014, 21:27
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Sonda lambda nie jest częścią instalacji LPG?. Nie podlega gwarancji?.
Jak dokładnie sprawdzić czy to faktycznie sonda lambda padła?.
Jak już okaże się że to sonda to jak ją wymienić i gdzie ją szukać?.
Tylko czy nowa sonda też zaraz nie padnie?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 26 Lis 2014, 22:30
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Sprawdzenie sondy lambda wymaga posiadania miernika i trochę cierpliwości.
Zasada działania jest szeroko opisana w internecie - nie będę jej teraz przytaczał, bo nie o to tu chodzi. Ogólnie umiejscowiona jest w rurze wydechowej zaraz za kolektorem, jedna przed katalizatorem, druga możliwe, że jej fizycznie nie ma - za katalizatorem.
Zadaniem ich jest sprawdzenie ile tlenu pozostaje w spalinach i na podstawie tego ustalana jest dawka paliwa.
W youtube jest wiele filmów pokazujących pracę sondy (oxygen sensor).
Skoro instalacja jest jeszcze na gwarancji to szczerze mówiąc nie grzebałbym za dużo, sprawdził spalanie w trasie i wtedy udał się na sprawdzenie instalacji.
Jeśli jednak chcesz coś samemu zmieniać, to poszukaj softu do Twojego sterownika, metod podłączania (kabel, bluetooth, etc) i poczytaj jak powinny wyglądać mapy paliwowe.
Jeśli jednak zdecydujesz się na kontrolę samodzielną instalacji - pisz - w miarę możliwości i czasu postaram się w ramach forum podpowiedzieć. Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od twoich chęci...
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sro 26 Lis 2014, 23:37
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Instalacja ma ponad miesiąc od instalacji jej, także że sam bym nie chciał przy niej grzebać i robić coś na własną rękę.
Także że raczej przystanę przy tej opcji że sprawdzę spalanie w trasie i zobaczę jakie będzie spalanie po dzisiejszym tankowaniu na LOTOS'ie innego LPG jak dotychczas.
Dotychczas tankowałem takie paliwo na lokalnych stacjach parę groszy taniej a LPG może być gorszej jakości.
Trudno mi powiedzieć czy jest sonda przed i za katalizatorem. Katalizator na pewno jest.
Może tak być że na zimno, krótkich odcinkach spalanie może być wyższe?. Owszem przełącza mi się na LPG po osiągnięciu 50 stopni temperatura to jest po przejechaniu do 1 km odcinka drogi. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Oprócz tego że mogą mieć gaz gorszej jakości to spotkałem się już i z przekłamywaniami litrów na niekorzyść kierowcy/różnymi sposobami/....nie twierdzę że u ciebie tak jest ale gorsza jakość i oszustwa jednak zdarzają się.
Ja po prostu tez zwracam na to uwagę a stacje która kantuje szybko eliminuję z mojej mapy tankowań...
Miałem kiedyś dwa razy taka sytuacje/różne cpn/ że tankując w nocy i wjeżdżając na stację z gazem w butli, weszło mi kilka litrów więcej niż pojemność zbiornika.... to jest dopiero przekręt.
Albo tankując do pełna na jednej stacji i po przejechaniu 70 km chciałem przed wyjazdem dotankować na innej, zajęty rozmową ze sprzedawcą nie zauważyłem że wbiło mi 15 litrów i dalej biło....kazałem zatrzymać bo butle mi rozwali.
Sprzedawca-właściciel niby nie wiedział co jest a za 2 dni tłumaczył mi się że coś z pompą było......więcej już mnie nie zobaczył...
Instalkę na gwarancji zostaw gazownikom a spalanie sprawdź na markowej stacji.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Czw 27 Lis 2014, 13:40
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
mk0367 coś w tym jest co piszesz.
Miałem parę razy takie sytuacje jeszcze na poprzednim samochodzie dokładnie Lanosie że tankowałem LPG słychać było charakterystyczny jak by strzał że koniec tankowania a tankowanie szło dalej. Mówię gościowi żeby wyłączyć tankowanie to usłyszałem że czym się martwię pompa źle pracuje i stąd te problemy.
Jak później zatankowałem np. na BP od razu odbiło i zatrzymało się liczydło.
Na jednej z markowych stacji też na Lanosie miałem sytuację że weszło mi 36 litrów LPG gdzie wchodziło zawsze 32 litry LPG i więcej nie było szans.
Także że przekręty są i będą i dla tego teraz sprawdzam spalanie z LPG z innej stacji i zobaczę. Jak będzie tak samo to podjadę na gwarancję. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Jak mi kiedyś tłumaczył jeden co miał stację z gazem ,to jest coś z pompowaniem powietrza zamiast gazu bo dolewali w jakiś sposób jakiś rodzaj rozpuszczalnika no i cuda z pompą......
Dla kogoś kto nie zwraca uwagi na przebieg i zalane litry jest oki/na takich bazują/, ale jest to do wychwycenia i ta sama ilość gazu z różnych stacji, przy takim samym stylu jazdy daje różne przebiegi.
Kolejna sprawa to jakość gazu, skład procentowy składników i ich zmieszanie. Np. gdy jest za dużo butanu to autko słabe i spalanie wzrasta.
Pozdro Maciej. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Czw 27 Lis 2014, 23:29
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Napisze tak że widzę różnicę w jeździe na LPG zatankowanym na LOTOS'ie a na tym co poprzednio jeździłem. Samochód tak jak by lepiej się zbierał, nie szarpie nim tak i ogólnie jedzie się dużo lepiej. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
W tym wypadku na pewno jest lepszy skład procentowy...więcej propanu, wtedy autko idzie ...a także technologia mieszania gazu.
Tylko kij ma dwa końce...przy zbyt dużej zawartości propanu osiągi oki ale zasięg może spaść.
Po za tym idzie okres zimowy i gaz zmienia skład procentowy tzn. rafinerie zwiększają zawartość propanu żeby wyeliminować problemy z mieszanką podczas mrozów.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Pią 28 Lis 2014, 23:39
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Coś kosztem czegoś jest jak zawsze, jeszcze idzie sezon zimowy, zimne dni, zimne poranki i wszystko to ma znaczenie przy LPG jak by nie było.
Ja póki co testuje zatankowane LPG na innej stacji i widzę że po przejechaniu 40 km zaczyna mi migać jedna kropka z poziomu LPG na kontrolce. Kropek mam 4 i ostatnia (pierwsza od prawej) już miga po przejechaniu 40 km. Kontrolka wygląda tak
. Pierwsza od lewej kropka jest rezerwą.
I nie zbyt mi się to widzi żeby już gasła jedna kropka po przejechaniu 40 km. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Kropki odpowiadają w teorii stanowi gazu w butli....ale to problematyczna sprawa,musisz sam po jakimś czasie wyciągnąć wnioski z tego i orientacyjnie określać ilość lpg.Wszystko zależy od ustawień w instalacji i na zbiorniku.
A zużycie gazu od stylu jazdy,warunków atmosferycznych i parametrów samego gazu. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Czw 04 Gru 2014, 22:13
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Chciałem się umówić z gościem z warsztatu gdzie miałem zakładaną instalację LPG i gość nie chciał żebym przyjechał.
Nadmieniłem mu przez telefon co i jak jest, a ten mi mówi żeby wyjeździć ten LPG co mam w butli, zatankować np. na STATOIL'u lub SHELL'u wyjeździć do zera i jeszcze raz zatankować. Bo różne dystrybutory odbijają różne ciśnienie mają i różnie to bywa, tak mi powiedział.
I dopiero jak to zrobię tak to żeby się umówić na przyjazd.
No zbył mnie albo wie co jest na rzeczy tylko nie chcę tego zrobić albo co.
Bo jak jest instalacja sekwencyjna to nie ma zmian map i tu nic nie zrobi się więcej.
Teraz jak zatankowałem na LOTOS'ie to mam nie całe 200 km zrobione dokładnie coś 160 km od tankowania i już mi świeci 1 ostatnia zielona kropka a nie kiedy nawet się włącza czerwona - rezerwa.
I teraz nie wiem co jest na rzeczy i co z tym wszystkim zrobić. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
asziatko napisał:
Chciałem się umówić z gościem z warsztatu gdzie miałem zakładaną instalację LPG i gość nie chciał żebym przyjechał.
Nadmieniłem mu przez telefon co i jak jest, a ten mi mówi żeby wyjeździć ten LPG co mam w butli, zatankować np. na STATOIL'u lub SHELL'u wyjeździć do zera i jeszcze raz zatankować. Bo różne dystrybutory odbijają różne ciśnienie mają i różnie to bywa, tak mi powiedział.
I dopiero jak to zrobię tak to żeby się umówić na przyjazd.
No zbył mnie albo wie co jest na rzeczy tylko nie chcę tego zrobić albo co.
Bo jak jest instalacja sekwencyjna to nie ma zmian map i tu nic nie zrobi się więcej.
Teraz jak zatankowałem na LOTOS'ie to mam nie całe 200 km zrobione dokładnie coś 160 km od tankowania i już mi świeci 1 ostatnia zielona kropka a nie kiedy nawet się włącza czerwona - rezerwa.
I teraz nie wiem co jest na rzeczy i co z tym wszystkim zrobić.
Jeśli tankujesz na tej samej stacji to widzisz ile wchodzi za każdym razem.Do pustego lejesz tyle litrów i przebieg i nie ma pomyłki.
W instalacji sekwencyjnej mapy można zmieniać przy pomocy zmiany parametrów tzn. np. korygując mnożnik.Można usunąć mapę gazową i wczytać nową podczas jazdy.
Kalibracja nie polega tylko na podłączeniu pod kompa na postoju...wskazana jazda z kompem i sprawdzane ustawień albo hamownia.
Nie wiem jakie masz wtryskiwacze gazowe albo listwę. To też ważne, bo jeśli masz dysze wiercone to musisz mieć dobrane do mocy ,a później oczywiście dobrane ciśnienie gazu na reduktorze.Przy za dużych zmniejszają ciśnienie gazu a przy za małych podkręcają ciśnieniem.
Nie wiem jak to zrobił gazownik ,ale błędy przy tym skutkują złą pracą silnika i zużyciem gazu.
Instalacja to nie tylko dobranie na początku ale korekta wykonanych prac po sprawdzeniu i wyłapaniu problemów.
Przy takim nastawieniu gazownika będziesz musiał sprawdzić wg jego wskazań bo będzie miał wytłumaczenie problemów.
Dzięki za browarki
Pozdro Maciej. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Pią 05 Gru 2014, 14:12
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
To teraz tak na dobra sprawę mogę mieć w ogóle źle wszystko zrobione w instalacji LPG. Stąd takie spalanie jest.
A jak bym podjechał do innego gazownika i żeby mi wyregulował instalację będzie to złamanie warunków gwarancji albo coś w tym rodzaju?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - IV generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.