Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sob 15 Lis 2014, 01:16
Temat postu:
Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Witam. Założyłem instalację LPG Stag Qbox+, wtryski AC. Jestem na etapie pierwszych 1000km i potem jadę na pierwszą regulację. Samochód Seat Leon 1M 1.6 16v 105KM 2003.
Gdy pojawię się na pierwszej regulacji to pewnie wszystkiego się dowiem ale chciałem się wcześniej Was doradzić.
Czy to normalne, że mój samochód może palić 7-8litrów LPG na 100KM w trybie mieszanym? W trasie większość drogi 140-150km/h to spalanie 12litrów. No ale dzisiaj zatankowałem samochód i spalanie wyszło mi 7l/100km?! Nie mam komputera pokładowego więc nie widzę aktualnego spalania w czasie jazdy. Nie wiem ile tez samochód pali pb bo niedawno go kupiłem. Na benzynie jest raczej tak samo mocny jak na gazie, chyba że przed założeniem instalacji był silniejszy ale chyba raczej nie... Za uboga mieszanka? Gazownik powinien wyczytać ze sterownika czy jest problem z mieszanką?
Witam. Założyłem instalację LPG Stag Qbox+, wtryski AC. Jestem na etapie pierwszych 1000km i potem jadę na pierwszą regulację. Samochód Seat Leon 1M 1.6 16v 105KM 2003.
Gdy pojawię się na pierwszej regulacji to pewnie wszystkiego się dowiem ale chciałem się wcześniej Was doradzić.
Czy to normalne, że mój samochód może palić 7-8litrów LPG na 100KM w trybie mieszanym? W trasie większość drogi 140-150km/h to spalanie 12litrów. No ale dzisiaj zatankowałem samochód i spalanie wyszło mi 7l/100km?! Nie mam komputera pokładowego więc nie widzę aktualnego spalania w czasie jazdy. Nie wiem ile tez samochód pali pb bo niedawno go kupiłem. Na benzynie jest raczej tak samo mocny jak na gazie, chyba że przed założeniem instalacji był silniejszy ale chyba raczej nie... Za uboga mieszanka? Gazownik powinien wyczytać ze sterownika czy jest problem z mieszanką?
Kolego podstawa ile pali na benzynie i wyregulowane auto na benzynie /to bardzo ważne,bez tego lipa z zakładaniem gazu/, i do tego później odniesienie na lpg. Jeśli nie sprawdzałeś to chociaż dane katalogowe ściągnij albo opinie użytkowników z internetu /wpisz odpowiednie frazy i wertuj wpisy/.
Gazu wg mojej wiedzy powinno być 20-30% więcej niż pb.
Po za tym coś nie tak z regulacją instalacji lpg bo nie jest możliwe żeby na trasie palił więcej niż w trybie mieszanym.Sprawdzaj spalanie tankując i dotankowując w tym samym cpn-ie.
Podstawowa sprawa i najważniejsza to że przy źle wyregulowanej instalacji gazowej i za ubogiej mieszance będziesz cieszył się niskim spalaniem ale zniszczysz silnik...............musisz pamiętać o tym. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sob 15 Lis 2014, 20:43
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Więc według instrukcji spalanie Leona 1.6 77kW:
- cykl miejski 9,6 pb
- cykl pozamiejski 5,7 pb
- całkowite 7,1 pb
Według danych technicznych ze strony autocentrum.pl
- W mieście 9,3 l pb
- W trasie (na autostradzie) 5,5 l pb
- Średnie (cykl mieszany) 6,9 pb
Według raportów ludzi na autocentrum.pl czyli praktyka a nie teoria
- Maksymalne średnie spalanie 9,7 pb i 10,3 lpg
- Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe 6,6 pb i 7,7lpg
- Minimalne średnie spalanie 7,7 pb i 8,9 lpg
Tankuje zawsze na tej samej stacji. Staram się jeździć ekonomicznie, nie kręcę powyżej 3tyś, rzadko kiedy jadę więcej jak 100km/h, często hamuję silnikiem. Nie używam klimatyzacji prawie wcale. Spalanie w trasie wysokie wyszło bo 95% jazdy to była prędkość 140km/h więc chyba powinno być wysokie. No ale przy 110km/h powinno być bardzo niskie więc faktycznie coś jest nie tak.
Według informacji z autocentrum (to co widać wyżej) i różnych for, samochód powinien spalać średnio 9 góra 10 litrów i 8 przy oszczędnej jeździe.
Czyli gazownik powinien coś zrobić z dawką?
"wyregulowane auto na benzynie" - na benzynie jeździłem niedługo i palił normalnie, rezerwa często się świeciła.
Teraz jak przejadę testowo 100km na samej benzynie to spalanie będzie takie samo jak przed założeniem instalacji gazowej?
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Dane spalania przez Ciebie stwierdzone są jak najbardziej realne . Nie patrz co piszą inni. Ich technika jazdy nie jest taka sama jak Twoja. Nie czytaj ile kto spalił i nie stwierdzaj pewników po pierwszych tankowaniach. Miarodajne wyniki otrzymasz jak pojeździsz dłużej i i wtedy dopiero możesz cokolwiek przyjąć jako pewnik co do spalania. W serwisie jak na razie możesz powiedzieć że wg Ciebie przy takiej jeździe spalił tyle i tyle. Dopiero po pewnym czasie jeżeli średnia spalania gazu będzie oscylowała powiedzmy ponad 20 % w porównaniu ze spalaniem samej benzynki to wtedy głębiej się zastanów co z tym fantem zrobić. To że stwierdziłeś że spalanie przy którymś tankowaniu wyszło ponad normę to bym się nie przejmował. Niekiedy wcześniej odbije wielozawór, słabszej jakości gaz i itp.
Na instrukcje producenta i przez kogo i dla kogo tworzone nie patrz. Jeśli zechcesz to napiszą Ci tyle o ile poprosisz. Po prostu śmieszą mnie raporty spalania podawane niekiedy w raportach. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Kolego tak na początek to musisz pamiętać że przy jeździe na Lpg musisz mieć w zbiorniku zawsze minimum 8-10 litrów benzyny......przy ciągłej rezerwie/pisałeś coś o tym/ i 3-4 litrach w baku... /bo i tak odpala a przecież jeżdżę na gazie/...uszkodzisz pompę paliwa,po prostu zatrzesz i przegrzejesz ją.
Drugim i najlepszym rozwiązaniem jest założenie automatycznego wyłącznika pompy paliwa....wtedy możesz mieć ciągle parę litrów paliwa....a pompa po załączeniu gazu wyłączy się z opóźnieniem np 15 sekundowym.
Co do ustawień instalacji to po tysiącu kilometrów niech gazownik sprawdzi mapy benzyny i gazu...powinny z minimalnymi odchyłkami pokrywać się ich wykresy.
Po za tym sprawdź w czasie jazdy jak reaguje auto na szybkie wciśniecie pedału gazu, czy nie przerzuca na pb przy wkręcaniu silnika i przyśpieszaniu itp itp.....wszelkie nie prawidłowości wychwycone reklamuj.
Co do spalań to faktycznie sprawdź dokładnie, sprawdź na benzynie i na gazie w swoim aucie.....i podstawowa zasada....GAZU NIE MA PALIĆ MAŁO TYLKO TYLE ILE POTRZEBUJE SILNIK...oszczędnością jest cena gazu, a wszelkie metody zaniżania spalania i obniżania kosztów kończą się kosztownymi wydatkami.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 26 Lis 2014, 15:22
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Oczywiście benzyna zawsze w zbiorniku jest - rezerwa się nie świeci cały czas. Uważam na pomkę. Pisałem, że się świeciła ale miałem na myśli, że beznyna szybko znikała z baku
6 lat jeździłem fiatem Bravo na gazie IIgen więc ogóne zasady znam. Tylko, że on tez miał silnik 1.6 ale palił 9,5l i 7,5 w trasie.
Bylem na pierwszej regulacji. Samochód zostawiłem bo wymieniane miałem też klocki i tarcze hamulcowe. Nie wiem co było zrobione ale gazownik powiedział, że od nowa regulował instalacje, tzn, jeździł samochodem i w trakcie jazdy coś zmieniał. Samochód na gwałtowne przyspieszanie na pewno nie reaguje przełączaniem na benzynę - chyba że kontrolka gazu tego nie pokazuje. Natomiast wydaje mi się, że przy przyspieszaniu silnik pracuje mniej płynnie niż na gazie, mam na myśli, że są jakby mini przerwy ale one są ledwo odczuwalne. Przed regulacją było to bardziej odczuwalne.
Warsztat gdzie instalacja była montowana jest polecany na małopolske na lpg-forum.pl i innych forach. Warsztat jest w Tarnowie ale nie jest to Czakram i nie Ekspert roczniak z fatalną opinią.
Jednak zaskoczył mnie szef warsztatu kiedy powiedział, że sposób na sprawdzanie spalania metodą przejechania pewnej ilości kilometrów i dotankowanie do pełna jest do niczego. Twierdzi, że trzeba CAŁY bak gazu wyjeździć... No ale jeśli ja przejadę 225km i wtedy do baku wchodzi 16litrów to przecież nie może być inne spalanie jak 7,1l?!
(16/225)x100.
Bez komputera nie ma jakiegoś sposobu na sprawdzanie spalania benzyny innego niż tankowanie jej do pełna?
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Bez komputera sprawdzić spalanie benzyny możesz jeszcze opróżniając bak i zalewając pewną ilość benzyny jeżdżąc ponownie do pustego....ale to problematyczny sposób.
Co do delikatnego szarpania na gazie to przyczyną może być stan cewki i przewodów wn i świec zapłonowych.
Można dokupić świece dedykowane do gazu do danego modelu i pamiętać o przerwie na świecach zmniejszonej w stosunku do fabrycznej o 0.2-0.3 mm....np fabryczna 1.1 mm a do gazu zmniejszona do 0.8-0.9 mm.
Gaz także potrzebuje czystego filtra powietrza.
Pozdro. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 10 Gru 2014, 20:49
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Więc zmuszony byłem zatankować do pełna benzynę... Spalanie benzyny mi wyszło 9litrów.
Teraz pozostaje mi pojeździć więcej na gazie i sprawdzić jaki będzie wynik spalania po pierwszej regulacji.
Zastanawiam się czy spalanie gazu takie niskie nie wynika z takich czynników jak:
- zimny silnik przez pierwsze kilometry ma ogromny wynik spalania, wg informacji z instrukcji ~40L/100km
- jest zima i z benzyny na gaz przełącza mi się po 1-3km w zależności od temp otoczenia
Więc na gazie nie jeżdżę na zimnym silniku kiedy spalanie jest wysokie tylko jak silnik jest ciepły i spalanie jest normalne - dlatego gaz ubywa wolniej z baku. Zauważyłem, że Leon nie łapie szybko temperatury - wskaźnik temp podnosi się do 90 stopni po ładnych kilku kilometrach. Może się mylę, proszę mnie uświadomić.
Więc aby obliczyć jak najdokładniej spalanie na gazie powinienem to robić po przejechaniu jak największej ilości KM, najlepiej po pełnym baku, tak jak radził mi gazownik...
Szarpanie znikło lub jest praktycznie nieodczuwalne. Cewki mam 4, każda zakładana na osobną świecę więc nie ma przewodów. Stan świec nie ma za bardzo jak sprawdzić. Z tego co się orientuję są jakieś specjalistyczne sprzęty a ja to mogę conajwyżej ocenić je po kolorze świecy. Filtr powietrza jest nowy.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 14 Sty 2015, 16:04
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Spalanie gazu na tą chwilę wynosi ponad 9 litrów czyli wszystko się unormowało.
Poza tym zepsuła mi się druga cewka, taka która była od nowości samochodu. Wymieniłem też świece, które ponoć mają wpływ na cewki. Kupie jakąś używaną cewkę na wszelki wypadek.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
kaem84 napisał:
Spalanie gazu na tą chwilę wynosi ponad 9 litrów czyli wszystko się unormowało.
Poza tym zepsuła mi się druga cewka, taka która była od nowości samochodu. Wymieniłem też świece, które ponoć mają wpływ na cewki. Kupie jakąś używaną cewkę na wszelki wypadek.
Świece ich stan a zwłaszcza wielkość przerwy mają wpływ na żywotność cewek....w skrócie benzyna a gaz maja różną specyfikę spalania i przy gazie potrzebna jest mocniejsza iskra oraz bardziej obciążony jest układ zapłonowy.....
Pisałem o tym powyżej. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 14 Sty 2015, 18:21
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Tak, wiem. W sklepie facet powiedział, że nie świec do gazu nie kojarzy a te platynowe są kosmicznie drogie. Gazownik doradził mi żeby założyć normalną świecę, taką jaka przewidziana jest do mojego silnika. Twierdził, że wtedy samochód na benzynie może nieprawidłowo pracować. W ogóle jak czytałem na ten temat to zdania są podzielone http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1199231.html
Kupiłem NKG BKUR6ET-10, trzyelektordowe
Typ: BKUR6ET-10
Nr porządkowy: 10044
Rozwartość klucza: 16,0 mm
Średnica gwintu: 14,0 mm
Długość gwintu: 19,0 mm
Odstęp elektrod: 1,0 mm
Opornik: stłumiony, 1 kOhm
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Świece do lpg są np firmy ngk...lpg 1, lpg 2 itp itp w cenie ok 60 zł za sztukę....albo polskie iskry....ostatecznie kupujesz zwykłe i zmniejszasz szczelinę.
Co do przerwy i jej zmniejszenia to dzięki temu poprawisz pracę silnika na gazie,ułatwisz spalanie lpg i przedłużysz żywot cewek.....twój wybór....
Gadanie o złej pracy silnika na benzynie bierz jednym uchem a drugim wypuszczaj.....na benzynie odpalasz i awaryjnie jeździsz gdy zabraknie gazu....większość pokonanych kilometrów jeździsz na lpg bo po to go założyłeś żeby oszczędzać i nie jeździć na pb....więc rozumowanie chyba jest proste...
A na koniec sam się przekonasz wymieniając zużyte cewki i świece i abyś nie remontował silnika......gaz ma swoje prawa i różni się od benzyny............w internecie różni ludzie piszą i głupoty też albo gdybania, co by było albo co będzie.......
Dlatego nie jesteś pewien.....moje rady poznałeś....ale nie musisz do nich się stosować......możesz sam powoli dochodzić na własnych blędach.
Pozdro Maciej _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Do gazu trzyelektrodowe _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Keram2504 napisał:
Do gazu trzyelektrodowe
I tu kolega ma rację.......ngk dedykowane do różnych aut są jedno elektrodowe....o specjalnej budowie i zmniejszonej szczelinie.....
......3 elektrodowe mają symbol cyfrowy....np 6 i litery....jedno elektrodowe też znajdziesz 6...... _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Całe życie mi wkuwano do głowy że najlepsze świece do gazu są jednoelektrodowe. W swiecach jednoelektrodowych iskra ma większy potencjał niż w świecach wieloelektrodowych. Czyżby naukowo coś znowu udowodniono _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Keram2504 napisał:
Całe życie mi wkuwano do głowy że najlepsze świece do gazu są jednoelektrodowe. W swiecach jednoelektrodowych iskra ma większy potencjał niż w świecach wieloelektrodowych. Czyżby naukowo coś znowu udowodniono
Nic się nie zmieniło..... iskry została taka sama.....tak samo jak i to że mniejsza szczelina pomaga _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 10:19
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony a nie tylko z jednej.
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć?
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
kaem84 napisał:
Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej?
Nie. W gazie mogą nawet szybciej się zużyć, niedomagać. Nie jest to zużycie typu wypalenia się elektrody a raczej przebić, przepięć, zwarcia. Jak też nieodpowiedni dobór świecy, chodzi tu o wartość cieplną do rodzaju silnika lub paliwa.
kaem84 napisał:
Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony
Nieprawda. Iskra zawsze znajduje najkrótszą drogę niezależnie od ilości elektrod, nie wybiera sobie kolejności. Niekiedy nawet lata poza elektrodami jeśli świeca zużyta , ma popękany izolator.
kaem84 napisał:
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć?
Można, ale nie kombinuj. Wymaga to mocniejszego potraktowania elektrody masowej. Na dodatek trudno zmierzyć odstęp jeśli elektroda masowa jest zaokrąglona do wewnątrz. Zostaw przy ustawieniach fabrycznych. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
kaem84 napisał:
Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony a nie tylko z jednej.
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć?
Kolega Keram opisał Ci dokładnie co i jak.
A co do zmniejszania na twoich to możesz i powinieneś....przy 3 elektrodach też nie ma problemu, po prostu zamiast płaskiego szczelinomierza pręcikowy, a jeśli nie masz takiego to łatwo dobrać średnicę na druciku lub igle...a płaskim też przy odrobinie wprawy dasz radę.
Zmniejszanie w skrócie jest potrzebne żeby pomóc w przeskoku iskry......wydaje się to dziwne ale mieszanka gazu ma takie opory że często przy za dużej przerwie iskra szuka drogi i zasuwa po izolatorze ceramicznym na zewnątrz świecy....oznaką tego będą niby kreski o różnej długości na białym izolatorze świecy....może będziesz miał okazję to sprawdzić.
Ja widziałem nawet wypalenie ścieżek na izolatorze przy za dużej przerwie... _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 22:06
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Wracam do tematu bo mam pewne wątpliwości do świec. Założyłem BKUR6ET-10 bo tak pokazywał gościowi w sklepie katalog. Na allegro na niektórych aukcja świece BKUR6ET-10 też są podpisane jako świece do silnika BCB. Przed chwilą sprawdzałem. Teraz katalog NGK na stronie NGK pokazuje mi, że do mojego silnika powinny być PZFR6J-11. Różnice są takie, że te co założyłem mają 3 elektrody i odstęp elektrod wynosi 1,0mm. Te co powinienem mieć mają jedną elektrodę i mają odstęp elektrod 1,1mm i są dwa razy droższe bo to seria platynowa.
Po pierwsze zgłupiałem bo producent kiedyś pokazywał BKUR6ET-10 a teraz PZFR6J-11 a one się wyraźnie różnią. Poza drugie samochód mam trochę zamulony, mam opóźniona reakcję na pedał gazu no i zastanawiam się czy to nie wina tych świec. Co o tym myślicie? Chodzi o pracę na PB i LPG
ps. Katalog Inter Cars pokazuje, że świece BKUR6ET-10 są do silnika BCB
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
kaem84 napisał:
Wracam do tematu bo mam pewne wątpliwości do świec. Założyłem BKUR6ET-10 bo tak pokazywał gościowi w sklepie katalog. Na allegro na niektórych aukcja świece BKUR6ET-10 też są podpisane jako świece do silnika BCB. Przed chwilą sprawdzałem. Teraz katalog NGK na stronie NGK pokazuje mi, że do mojego silnika powinny być PZFR6J-11. Różnice są takie, że te co założyłem mają 3 elektrody i odstęp elektrod wynosi 1,0mm. Te co powinienem mieć mają jedną elektrodę i mają odstęp elektrod 1,1mm i są dwa razy droższe bo to seria platynowa.
Po pierwsze zgłupiałem bo producent kiedyś pokazywał BKUR6ET-10 a teraz PZFR6J-11 a one się wyraźnie różnią. Poza drugie samochód mam trochę zamulony, mam opóźniona reakcję na pedał gazu no i zastanawiam się czy to nie wina tych świec. Co o tym myślicie? Chodzi o pracę na PB i LPG
ps. Katalog Inter Cars pokazuje, że świece BKUR6ET-10 są do silnika BCB
Masz benzynę i lpg,więc jeśli katalog pokazuje jednoelektrodowe PZFR6J-11.Możesz także kupić NGK dedykowane do gazu,też specjalna seria.
Do gazu najlepsze jednoelektrodowe.Oczywiście zmniejsz przerwę na 0.9 mm.
Opóźniona reakcji na pedał gazu może wskazywać na wadliwe działanie zaworu EGR.Podaje spaliny od początku wchodzenia silnika na obroty.
Ale mogą być i inne przyczyny. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:41
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
2 miesiące temu miałem błąd zaworu EGR. Przeczyściłem go i od tego czasu check engine nie wyskakuje. Czy ten zawór może działać nieprawidłowo i nie pokazywać błędu? Czy mogę jakoś sprawdzić czy to jego wina z tym opóźnieniem np odłączając od niego zasilanie? Pewnie wtedy wyskoczy błąd
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Czyli trafiłem z EGR-em
Może jest już nie sprawny...nie wiem jaki typ masz u siebie w seacie i na jakiej zasadzie działa, sterowanie podciśnieniem itp itp.
Najlepiej byłoby sprawdzić czy jest szczelny na wyłączonym silniku i czy połączenia uszczelnione.
Jak to zrobić u Ciebie musisz pomyśleć. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
Elektryka i podciśnienie.
Po prostu celem sprawdzenia zrób z kawałka blaszki element pod podstawę który osadzisz na silikon i zaślepisz nim zawór po skręceniu na śruby.
Potem jazda próbna i ocenisz czy to było to.
pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Pon 03 Sie 2015, 23:58
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowa instalacja - niskie spalanie LPG?
EGR sprawne. Żadnej różnicy nie widzę po zaślepieniu. Wyczyściłem go i rurkę, którą idzie z niego do przepustnicy
i zostawiłem niezaślepiony.
Natomiast znalazłem coś co na pewno nie pomagało silnikowi w dynamicznej pracy. W osłonie/obudowie silnika gdzie mam filtr powietrza jest klapka, która wpuszcza ciepłe powietrze znad kolektora wylotowego do przepustnicy, a po pewnym czasie kiedy mały termostat, który reguluję otwarcie tej klapki się nagrzeje, zamyka ją i wpuszcza zimne powietrze z zewnątrz. U mnie ten termostat był zepsuty i cały czas wpuszczał gorące powietrze. Kiedy wymusiłem położenie tej klapki w takim położeniu, że wpuszcza tylko zimne powietrze to samochód wydaje mi się zrywniejszy.
Czytając o tej klapce natknąłem się na jakieś informację, że posiadając instalację LPG wymusza się albo ciepły albo zimny obieg powietrza, nie do końca zrozumiałem dlaczego. mk0367 wiesz coś na ten temat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - IV generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.