Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Wto 09 Gru 2014, 23:59
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Cytat:
Jaki masz silnik w swoim mercu? 1.8, 2.0, 2.3, 2.4, 2.8, 3.6, 4.3?
Ja mam silnik 1.8.
Cytat:
Przydałaby się fota z góry z ujęciem całej komory silnika, z uwidocznieniem wtrysków gazu, widoku przewodów gazowych
Jutro postaram się zrobić zdjęcie z góry całej komory silnika i na ile uda mi się wraz z wtryskami gazu oraz przewodów.
Cytat:
Długość wężyków od wtrysków do dolotu jest też różna /powinna być taka sama na każdym z 8 wtryskiwaczy gazowych/
Hm... to gazownik nie wie że mają być równej długości wężyki?. Taką lipę odstawia że podstaw jak by nie było nie wie?. Przyznam że jest to niepokojąca sytuacja że ci co montują nie wiedzą o takich rzeczach.
Jak zakładałem LPG to od razu było mówione o LOVATO nic a nic nie było wspominane o STAG'u. Teraz przyznam że nie co żałuje że może nie mam STAG'a.
Cytat:
Nie ma problemu rezerwuję Ci miejsce... najbliższe dni mam obstawione,ale jak już tyle z siebie wywaliłem to muszę dokończyć robotę
Tylko ta odległość robi robotę że nie jest to opłacalne. Jeszcze przy okazji jak najbardziej to bym się nawet nie zastanawiał i bym podjechał do Ciebie.
Cytat:
Pewnie forumowicze mają nas już dość i naszych krótkich komentarzy
Nie jest tak źle nie jeden może jeszcze skorzysta z Twoich rad odnośnie LPG.
Póki co jeszcze jeżdżę na tym LPG co tankowałem ostatnio, mam przejechane 222 km i jeżdżę już chwilę na rezerwie. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Witam.
Artur robiłeś fotki i za pierwszym razem wrzucasz fotki dwóch listew wtrysków lpg po 2 wtryski, za drugim fotki następnych dwóch/napisałeś że następne-kolejne/..............................byłem pewny że masz 4 gary i 4 wtryski, a po dodaniu następnych zdjęć wychodziło mi ze masz 8 garów/cylindrów/..................................... trochę wkręciłeś mnie opisami i fotkami.
Zapytałem o silnik....więc masz dokładnie 1799 cm pojemności a moc 122 albo 123 KM.......liczba cylindrów 4.... V max coś ok 190 km/h.....itp itp....
Trochę to zmienia ale tylko w kwestii ilości wtryskiwaczy gazowych....nie masz 8 garów a 4 gary
Co do długości przewodów od wtrysków gazowych do dysz w kolektorach.....to ma być jednakowa....to podstawa bo wtryski dają dawkę lpg i paliwo musi pokonać pewną drogę do komór.....jednakową/patrz rozmieszczenie wtryskiwaczy gazowych...są w jednakowej odległości od komór/...............hym....to podstawa i albo gazownik jest ...albo lenistwo i niedbalstwo bo tak łatwiej-szybciej.
Tak samo średnica przewodów i bardzo ważne umieszczenie dysz wtryskowych na kolektorze a dokładnie miejsce i kąt w stosunku do wtrysków benzynowych.....
Co do roboty to był żart normalna sprawa że za daleko.
Pozdro Maciej.[/list] _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sro 10 Gru 2014, 23:27
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Wiesz, może moja nie wiedza w zakresie instalacji LPG i uwiecznienia części tej instalacji wprowadziły Cię w błąd co oczywiście błąd był nie świadomy.
Czyli dowiedziałem się że mam 4 gary i dokładnie jest tak jak piszesz 122 kucyki .
Nie udało mi się dzisiaj zrobić zdjęcia za dnia całej komory silnika, jutro się postaram to zrobić.
Wyjeździłem do końca LPG z butli tak jak radziłeś, do brzeczka sygnalizującego.
Zatankowałem teraz na BP i weszło mi 34.96 litrów LPG.
Miałem przejechane 228 km co daje średnią 15.33 l/100 km. Tylko jazda po mieście żadne nawet km za miasto. Jak to się ma do realiów?. Dużo, mogło by być lepiej?.
Ale jak by tych km do Ciebie było mniej był bym już u Ciebie zapewne żebyś rzucił okiem na LPG.
Maciek podam jak spalanie miało miejsce w listopadzie jak jechałem na Śląsk, jechałem autostradą 90% drogi to jak zatankowałem w Tarnowie a następnie w Mikołowie to weszło mi 24,86 litrów LPG i przejechałem 276 km co daje 9.00 l/100 km.
Powrót wyszedł mi 263 km, zatankowałem w Mikołowie 27,70 litrów LPG co daje średnią 10.53 l/100 km. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Czw 11 Gru 2014, 10:22
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Podjechałem dzisiaj do jednego gazownika to nie ruszy sprawy bo jak jest instalka na gwarancji to niech naprawia ten co to zakładał.
Umotywował to tym że sterownik rejestruje wszystkie wpięcia i że później będzie ale o gwarancję. I że instalacja LAVATO jest na ciepłe kraje a nie na nasze warunki pogodowe.
Także że widzę że kariery zbytnio nie zrobię raz że ten co to montował to też odpycha sprawę, ten co tego nie robił to samo. Hm... .
Faktycznie jest tak że nie może inny gazownik się wpiąć na gwarancji instalacji?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
asziatko napisał:
Wiesz, może moja nie wiedza w zakresie instalacji LPG i uwiecznienia części tej instalacji wprowadziły Cię w błąd co oczywiście błąd był nie świadomy.
Czyli dowiedziałem się że mam 4 gary i dokładnie jest tak jak piszesz 122 kucyki .
Nie udało mi się dzisiaj zrobić zdjęcia za dnia całej komory silnika, jutro się postaram to zrobić.
Wyjeździłem do końca LPG z butli tak jak radziłeś, do brzeczka sygnalizującego.
Zatankowałem teraz na BP i weszło mi 34.96 litrów LPG.
Miałem przejechane 228 km co daje średnią 15.33 l/100 km. Tylko jazda po mieście żadne nawet km za miasto. Jak to się ma do realiów?. Dużo, mogło by być lepiej?.
Ale jak by tych km do Ciebie było mniej był bym już u Ciebie zapewne żebyś rzucił okiem na LPG.
Maciek podam jak spalanie miało miejsce w listopadzie jak jechałem na Śląsk, jechałem autostradą 90% drogi to jak zatankowałem w Tarnowie a następnie w Mikołowie to weszło mi 24,86 litrów LPG i przejechałem 276 km co daje 9.00 l/100 km.
Powrót wyszedł mi 263 km, zatankowałem w Mikołowie 27,70 litrów LPG co daje średnią 10.53 l/100 km.
Nie ma problemu
Co do zużycia gazu to powinno być ok. 20-30 % większe niż benzyny...przelicz do średniego benzyny.
Wg. mnie w twoim wypadku miasto 15.33 przy Twoim silniku to za dużo.Kłania się montaż /np średnica dysz itp/ oraz kalibracja....
Spalanie w trasie akceptowalne bo zależne od prędkości.
Pozdro Maciej. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
asziatko napisał:
Podjechałem dzisiaj do jednego gazownika to nie ruszy sprawy bo jak jest instalka na gwarancji to niech naprawia ten co to zakładał.
Umotywował to tym że sterownik rejestruje wszystkie wpięcia i że później będzie ale o gwarancję. I że instalacja LAVATO jest na ciepłe kraje a nie na nasze warunki pogodowe.
Także że widzę że kariery zbytnio nie zrobię raz że ten co to montował to też odpycha sprawę, ten co tego nie robił to samo. Hm... .
Faktycznie jest tak że nie może inny gazownik się wpiąć na gwarancji instalacji?.
Po pierwsze instalacja na gwarancji wiec nikt nie chce poprawiać i brać na siebie odpowiedzialności...gdyby później coś siadło np. sterownik, reduktor to naprawa na twój koszt.
Gazownik nie chce bo poprawiać i sprawdzać.... to czas i sprawdzanie i poprawianie wszystkiego po kolei i branie na siebie odpowiedzialności za ewentualne poprawki.
Korekty sterownika będą odnotowane i po Twojej gwarancji.
Hym...aż takiej tragedii po ogarnięciu Lovato tzn montażu i ustawień nie będzie.
Wyjście jest takie...albo poprawki na gwarancji i problemy z tym związane,bo nikt nie lubi przyznawać się do błędów....albo poprawki w innym miejscu i utrata gwarancji.
Pozdro Maciej _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Czw 11 Gru 2014, 19:47
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
To widzę że trafiłem jak nie wiem z tą instalacją jak nie powiem kto w co.
Ale udało mi się wbić jutro do tego gazownika co zakładał tą instalację. Jutro mam jechać na 10. Powiedziałem mu raz jeszcze przez telefon że samochód dużo pali, że na pełnym baku nie zrobię więcej jak 230 km po mieście że widzę że jest coś nie tak, że widzę że spalanie jest sporę mimo na jednostkę 1.8.
Powiedziałem kategorycznie że chcę żeby sprawdził tą instalację, wyregulował, skalibrował tak jak ma być a nie tak że ja ponoszę koszty raz dojazdu do niego a dwa koszt LPG nie przekłada się na przejechane km. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Pią 12 Gru 2014, 13:33
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Zaległe zdjęcia widoku całej komory silnika
. Sprawa wygląda tak że byłem u gazownika co montował instalację i stwierdził że wszystko dobrze jest że nie ma czego się czepić zarówno pod względem montażu i ustawień, że mapy są prawidłowe że wszystko jest dobrze.
Mówię mu czy opaski, wężyki (tak jak mi mk0367 pisałeś) są wszystkie na miejscu, są dobrej długości to usłyszałem że jak by było źle to bym nie jeździł w ogóle. Hm... nie tak do końca.
Posprawdzali wszystko, podłączyli komputer, pokazali mi że wszystko jest jak ma być. Nie wiele się znam i mam pojęcie też o tym.
I gazownik stwierdził że zaznaczył całą mapę i po osiągnięciu 1500 obrotów będzie ujmowało 8% LPG. Pytam się czy muszę jeździć cały czas z obrotami (co jest to nie realne) 1500 i dopiero będzie coś oszczędne. To usłyszałem że wolne obroty nie są ruszane a po osiągnięciu 1500 obrotów jest ujmowane 8% LPG.
Hm... co to znaczy?.
Jak wracałem miałem przejechane prawie 100 km, dokładnie 93 km i zatankowałem z ciekawości ile wejdzie LPG. Zatankowałem na BP jak poprzednio i weszło mi 9.08 l. Co daje średnią koło 10 l/100 km. Jazda po mieście + wyjazd do gazownika 40 km w obie strony, prędkość k/70 km, czasami 90 km, górki, teren zabudowany. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
/////. Sprawa wygląda tak że byłem u gazownika co montował instalację i stwierdził że wszystko dobrze jest że nie ma czego się czepić zarówno pod względem montażu i ustawień, że mapy są prawidłowe że wszystko jest dobrze./////
Tu się myli,montaż jest nieprawidłowy, dlaczego opisałem.Map i ustawień nie widziałem, a także średnic dysz wtrysków gazowych itp.
/////Mówię mu czy opaski, wężyki (tak jak mi mk0367 pisałeś) są wszystkie na miejscu, są dobrej długości to usłyszałem że jak by było źle to bym nie jeździł w ogóle. Hm... nie tak do końca./////
Wali jak pomylony....gdyby było źle to nie jeździł by...bez tłumika też można jeździć albo z uszkodzonym....
Szkoda mi słów....długość od wtrysku gazowego do kolektora powinna być taka sama na każdym.Opaski powinny być/po pewnym czasie materiał twardnieje i robią się luzy, a czym grozi nieszczelność nie muszę tłumaczyć/,cewki wtryskiwaczy gazowych w pionie bo jest taka możliwość itp...wiem bo mam z tym styczność.Teraz akurat skończyłem remont kapitalny instalacji 6-letniej w jeepie/4.7 litra,8 garów,235 KM/,przerabiałem całą instalację...przewody ciśnieniowe,podciśnienie,wtryski wymiana z 2 listw walteków na pojedyncze agis apis i wiercenie dysz,dokładka węża wyrównania ciśnień, filtry, reduktor do regeneracji, korekta położenia dyszy podciśnienia do map sensora gazu,kalibracja itp.Autko przyjechało do mnie na benzynie bo centralka też zastrajkowała....
Zerknij w necie na instrukcje montaży gazu firmy AC, a także filmiki o montażu gazu też np AC.
/////Posprawdzali wszystko, podłączyli komputer, pokazali mi że wszystko jest jak ma być. Nie wiele się znam i mam pojęcie też o tym./////
Normalne,nie musisz znać się na tym.
/////I gazownik stwierdził że zaznaczył całą mapę i po osiągnięciu 1500 obrotów będzie ujmowało 8% LPG. Pytam się czy muszę jeździć cały czas z obrotami (co jest to nie realne) 1500 i dopiero będzie coś oszczędne. To usłyszałem że wolne obroty nie są ruszane a po osiągnięciu 1500 obrotów jest ujmowane 8% LPG./////
Hm... co to znaczy?.
Będzie palił mniej w teorii.
/////Jak wracałem miałem przejechane prawie 100 km, dokładnie 93 km i zatankowałem z ciekawości ile wejdzie LPG. Zatankowałem na BP jak poprzednio i weszło mi 9.08 l. Co daje średnią koło 10 l/100 km. Jazda po mieście + wyjazd do gazownika 40 km w obie strony, prędkość k/70 km, czasami 90 km, górki, teren zabudowany.[/quote]/////
Co do spalania średnia z 40 km trasy i 60km miasta to akceptowalne.
Pisałem że będzie problem i że zaneguje wszystko.Nie będę komentował jego opinii na twoje sugestie bo żenada...
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sro 24 Gru 2014, 21:26
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Po ostatniej regulacji i ostatnich poprawkach dzisiaj zatankowałem do pełna po przejechaniu 250 km i sprawa spalania wygląda tak.
Zatankowałem 31.03 l LPG / 250 przejechanych km * 100 = 12.41/100 km w mieście.
Koło 13 l/100 powinno być spalanie. Poprzednio w instalacji były nie dociągnięcia, nie było opasek, źle pewnie wyregulowana była stąd spalanie wyniosło 16 l/100 km w mieście. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Witam.
Po twoim wpisie zrozumiałem że jednak gazownik zrobił poprawki i korekty......tzn poprawił montaż instalacji i ustawienia...a spalanie jest oki?
Jeśli tak to super.
Wyjaśnij mi jeszcze jak udało Ci się to, mimo jego wcześniejszego oporu i twierdzenia że jest wszystko dobrze?
Pozdro Maciej. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Nie 28 Gru 2014, 01:16
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
mk0367 powiem tak, ten gazownik co montował instalację LPG nie dał się jąć że są jakieś tam nie dociągnięcia, problemy, niuanse itp. Wszystko jest dobrze, wszystko jest cacy.
Tym samym udałem się do innego gazownika, umówiłem się na termin, przeglądnął mi cała instalację, pozakładał opaski na węże do wtryskiwaczy zarówno na górze jak i na dole, podłączył komputer, wyregulował.
Czy to będzie skutkowało utratą Gwarancji oby nie, trudno mi powiedzieć. Czy centralka zapisała ten komputer tego gazownika, jedni mówią że tak drudzy mówią że nie.
Tak jak pisałem w poprzednim poście
Cytat:
Zatankowałem 31.03 l LPG / 250 przejechanych km * 100 = 12.41/100 km w mieście.
Teraz na tym LPG mam zrobione 122 km po samym mieście i coś nie wiem czy jestem przewrażliwiony już czy co bo mam dwie kropki zielone z czterech (od czasu do czasu zapali się trzy kropki zielone) i tak licząc to zakładam tylko że w 4 zielonych kropkach jest 25 l LPG (10 l LPG jest rezerwy na czerwonej kropce) to spalanie mam po przejechaniu 122 km po mieście w granicach 12.5 l.
Nie wiem czy to dobrze liczę i czy to jest realne spalanie takie liczenie. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów / Małopolska Posiadane auto: Renault Modus | 1.6 | 16V | 88 KM | 2004
Piwa: 0/8
Wysłany: Sro 31 Gru 2014, 22:11
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
Dzisiaj zatankowałem ponownie do pełna, zatankowałem 24,91 l LPG, przejechanych miałem 188 km i średnia wyszła mi na 100 km 13.46 l LPG.
Przednio miałem 12.41 l/100 km. W obydwóch przypadkach jazda tylko po mieście i lekko poza ale nie większa prędkość jak 70 km. I w obydwóch przypadkach zatankowałem też na Statoilu.
Czym to jest spowodowane że poprzednio miałem o ponad litr mniej na 100 km jak teraz?. _________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji
asziatko napisał:
Dzisiaj zatankowałem ponownie do pełna, zatankowałem 24,91 l LPG, przejechanych miałem 188 km i średnia wyszła mi na 100 km 13.46 l LPG.
Przednio miałem 12.41 l/100 km. W obydwóch przypadkach jazda tylko po mieście i lekko poza ale nie większa prędkość jak 70 km. I w obydwóch przypadkach zatankowałem też na Statoilu.
Czym to jest spowodowane że poprzednio miałem o ponad litr mniej na 100 km jak teraz?.
Witam.
Ilością kilometrów miasto i poza miastem...stylem jazdy i prędkościami....temperaturą otoczenia...jakością i składem gazu.......wielkością litrów które weszły do odbicia.....
To może mieć wpływ na różnicę...
Poczekaj spokojnie i obserwuj litry i swój styl jazdy.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - IV generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.