Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Widzę że się zachwycacie oponkami wielosezonowymi i zimówkami. Wobec tego zapytam się jak długo eksploatujecie oponki zimowe? Czy wiecie że z wiekiem gumka traci swe właściwości i eksploatowanie jej powyżej sześciu lat wcale nie jest bezpieczne dla użytkownika pomimo że ma dostateczną wysokość bieżnika. Tak jak by jeździł na na letnich, w najlepszym wypadku na wielosezonowych powiedzmy dwu lub jednorocznych. Tak większość z nas ma pozorne poczucie bezpieczeństwa jeżdżąc na wiekowych oponkach zimowych. Takich użytkowników jest bardzo dużo kiedy to mają dziesięcioletnie autko wraz oponkami zimowymi od nowości. I w takim wypadku zapytowywuję się czy nie lepiej ganiać na wielosezonowych i zajechać je w ciągu pięciu lat i wymienić na nowe, czy mieć dwa komplety (letnie i zimowe) i jeździć dziesięć lat pocieszając się pozornie że jesteśmy w zgodzie z "przykazaniami" speców od gumek. Duży udział w tym wypadku robi marketing wymyślając co roku nowsze bieżniki; do śniegu, lodu, błota ze śniegiem, suchej zimy, a Ty użytkowniku stoisz po środku tego wszystkiego i robisz _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 272 Skąd jesteś (miejscowość / region): sosnowiec Posiadane auto: citroen jumpy 2007 1.6 hdi , ford custom 2019 , jeep grand cherokee 1997 4.0 . Mercedes W140 3.5D
Piwa: 23/5
Wysłany: Wto 17 Lut 2015, 22:38
Temat postu:
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Tak ja jestem uświadomiony opony wymieniam co 4 sezony, stare czasami w b.dobrej kondycji opylam mojemu dobremu znajomemu który ma serwis oponiarski, a on dalej mniej wymagającym klijentom Ze względu na jakieś tam koszta wybieram ze średniej półki, ale zawsze nowe i produkowane w danym roku. _________________ rozwiązałeś problem? napisz jak!
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Keram2504 napisał:
Widzę że się zachwycacie oponkami wielosezonowymi i zimówkami. Wobec tego zapytam się jak długo eksploatujecie oponki zimowe? Czy wiecie że z wiekiem gumka traci swe właściwości i eksploatowanie jej powyżej sześciu lat wcale nie jest bezpieczne dla użytkownika pomimo że ma dostateczną wysokość bieżnika. Tak jak by jeździł na na letnich, w najlepszym wypadku na wielosezonowych powiedzmy dwu lub jednorocznych. Tak większość z nas ma pozorne poczucie bezpieczeństwa jeżdżąc na wiekowych oponkach zimowych. Takich użytkowników jest bardzo dużo kiedy to mają dziesięcioletnie autko wraz oponkami zimowymi od nowości. I w takim wypadku zapytowywuję się czy nie lepiej ganiać na wielosezonowych i zajechać je w ciągu pięciu lat i wymienić na nowe, czy mieć dwa komplety (letnie i zimowe) i jeździć dziesięć lat pocieszając się pozornie że jesteśmy w zgodzie z "przykazaniami" speców od gumek. Duży udział w tym wypadku robi marketing wymyślając co roku nowsze bieżniki; do śniegu, lodu, błota ze śniegiem, suchej zimy, a Ty użytkowniku stoisz po środku tego wszystkiego i robisz
Kolego Keram podsumowałeś to zgrabnie i napisałeś prawdę...znam gości np jeden ma 10 letnie zimowe "continentale"i dziwił się że moje są takie miękkie a jego niby taki jeszcze bieżnik
Zimówki wg zaleceń czytałem że należy wymienić po 4 sezonach bez względu na to że bieżnik ma kilka mm....a jazda przez miesiące letnie na zimowych całkowicie niszczy właściwości gumy i nie nadają się na okres zimowy.
To tak na podsumowanie.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
A jak widzicie eksploatację opon zimowych odrestaurowanych, tzn bieżnikowanych?
Jesteście za, czy przeciw? Są dużo tańsze, mają wyższy bieżnik... _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Znam kierowców co jeżdżą na bieżnikowanych zimowych i chwalą...np opel signum i mitsubishi galant....maszyny mocne i nie narzekają....a cenowo rewelacja,zwłaszcza przy nisko profilowych .
Kiedyś praktykowałem bieżnikowane....ale raz miałem odwarstwienie gumy i wymianę na gwarancji /raczej nie ciekawe i mogło mieć przykre konsekwencje/...a innym razem przy innej firmie szybkie zużycie i problemy z utrzymaniem ciśnienia.
Ale chyba przy firmie "profil" /nie jestem pewny nazwy/ było bezproblemowo... tylko to były bardziej całoroczne i dużo zależy od rzeźby bieżnika....zazwyczaj jest to starsza rzeźba znanych firm.
Myślę że dobre wykonanie bieżnikowania ,poprzez swoją cenę daje możliwość wymiany opon na "nowe" przy ograniczonym budżecie /to ważny aspekt i wielu kierowców ze starszymi autami nie ma innej opcji/ a na pewno lepsze niż używane kilku latki zimowe /nie wiadomo jak użytkowane,czy nie zarżnięte w lecie/, czy wręcz letnie.
Ale opinii będzie wiele _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 272 Skąd jesteś (miejscowość / region): sosnowiec Posiadane auto: citroen jumpy 2007 1.6 hdi , ford custom 2019 , jeep grand cherokee 1997 4.0 . Mercedes W140 3.5D
Piwa: 23/5
Wysłany: Sro 18 Lut 2015, 18:14
Temat postu:
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Co do bieżnikowanych, to mój dobry kolega używa do limuzyny 8m i sobie chwali. Jeździ na zimówkach i letnich. Z kolei drugi znajomy posiada firmę transportową, posiada z 5 ciężarówek( zestawów) i jeździ tylko na bieżnikach. Wiadomo trzeba ciąć koszta Przy zakupie bieżnikowanych to moim zdaniem trzeba się dobrze rozeznać kto je robi i jakie są opinie użytkowników. Normalne że jeden może trzymać się technologi mieszanki gumy a drugi poleci po taniości i się okaże że bieżnik zimowy a guma twardsza od skały Jest w Czeladzi takowy producent co bieżnikuje, z tym że 95% idzie na Ukrainę, czyli że tam sobie chyba chwalą _________________ rozwiązałeś problem? napisz jak!
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Bieżnikowane opony to można sobie do przyczepki założyć. Nigdy nie byłem zwolennikiem bieżników i wolę używki . Sama konstrukcja wewnętrzna opony też ma swoją wytrzymałość a opony regenerowane są z reguły cięższe i odbiegają rozmiarowo od wymiaru dla określonego rozmiaru. Może w czasach PRL ludziska bybły zmuszone do jazdy na czymś takim ale niestety obecnie mamy opon pod dostatkiem i nie będę ryzykował wystrzału kiedy jadę autostradą lub ską. Jadąć po niemieckich autostradach w kierunku holandii często pociągnę powyżej 200 i gumy muszą być pewne. bo od tego zależy czy sami przeżyjemy i i czy nie zabijemy innych _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa/Mokotów Posiadane auto: Mazda 323f BA
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2015, 15:59
Temat postu:
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Zgadzam się z Tobą kolego. Używki to delikatnie mówiąc niepotrzebne ryzyko. Szczególnie przy szybkiej jeździe. Szczególnie gdy autem wozi się pasażerów, rodzinę itd.
To już najtańsze nowe, oryginalne budżetówki są 4x lepsze od regenerowanych nalewek. Poza tym koniec lutego to czas w którym w wielu sklepach są całkiem dobre przeceny, wyprzedaże roczników. Np na motointegrator.pl jest obecnie dużo tego.
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 26 Lut 2015, 11:59
Temat postu:
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Wg ocen ADAC wyżej zostały ocenione Michelin Pilot Sport 3, Dunlop Sport Maxx RT, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i Continental ContiSportContact 5
Są to opony które zajmują czołowe pozycje w większości niezależnych rankingów. Są zdecydowanie lepsze od dunlopów - jeżeli chodzi o koszta to jest to mniej więcej ten sam poziom.
A zamawiając je np. przez e-sklep motointegrator - opony wędrują do warsztatu partnerskiego w którym na miejscu montowane są w aucie.
Bez szukania, i bez zbędnych wydatków i tracenia czasu. _________________ PKT.22
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Wrócę do tematu opon całorocznych....
I tak z grubej rurki opinie nie których kolegów o tym że do wszystkiego to do niczego /to tak w skrócie/.......a więc info z Auto Świat nr 11 z dnia 9 marca 2015 strona 33...
wybrane z tekstu.....opona Michelin CrossClimate....letnia opona z homologacją zimową.Na oponach Michelin CrossClimate można jeździć przez cały rok i w każdych warunkach..........
Zmienia się podejście koncernów oponiarskich do ogumienia.Michelin zaprezentował właśnie oponę letnią,która ma jednocześnie homologację zimową.Dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych m.in. dzięki konstrukcji bieżnika........
Nota A/najwyższa/ w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni...nota C w kategorii opory toczenia...
Na niezwykłe osiągi nowego modelu opon wpływ ma nie tylko rzeźba bieżnika,lecz także mieszanka gumy odporna na zmiany temperatury......koniec cytatów.
Podsumowanie z mojej strony....wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i koniec nabijania kasy za dwa komplety opon i przyznanie się że jednak można zrobić oponę całoroczną........Nawet tak wielka firma przyznaje się do tego,kamuflując niby bieżnikiem i mieszanką gumy............wg mnie ale odkryli amerykę _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Od wczorajszego wpisu przybyło "kliknięć" w temacie więc temat interesujący dla forumowiczów ....więc dziś uzupełnię o następne cytaty z artykułu w Auto Świat:
...być może kończą się czasy sezonowej wymiany opon...
...dostępna od maja...
... opona CrossClimate oferowana będzie początkowo w 23 rozmiarach,od 15 do 17 cali,także w wersjach z wysokimi indeksami prędkości (V oraz W) i z niskim profilem (np. 225/45 R 17 W)
Poszerzyłem info dla forumowiczów.
Pozdro Maciej _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 55 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wlkp Posiadane auto: Volvo, kiedyś Leon i C3
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 19 Kwi 2015, 13:14
Temat postu:
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
jenko napisał:
Zgadzam się z Tobą kolego. Używki to delikatnie mówiąc niepotrzebne ryzyko. Szczególnie przy szybkiej jeździe. Szczególnie gdy autem wozi się pasażerów, rodzinę itd.
To już najtańsze nowe, oryginalne budżetówki są 4x lepsze od regenerowanych nalewek.
a jakie dobre budżetówki znacie? Ostatnio miałem do pomacania Achilles Atr 2 i bieżnik wyglądał na bardzo fajny. A cena też była fajna - 145pln / szt.
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
Lepiej nie oszczędzać na bezpieczeństwie i zakupić opony letnie i zimowe. Opony całoroczne nie nadają się do jazdy zimą. Samochód z takimi oponami znacznie gorzej zachowuje się na śniegu.
Re: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Opony na wiosna-lato - całoroczne czy letnie?
ExtraFelice2135 napisał:
Lepiej nie oszczędzać na bezpieczeństwie i zakupić opony letnie i zimowe. Opony całoroczne nie nadają się do jazdy zimą. Samochód z takimi oponami znacznie gorzej zachowuje się na śniegu.
To Twoje zdanie....Ja się z nim nie zgadzam,jeżdżę na całorocznych....
Najważniejsza sprawa że artykuł który cytowałem możesz przeczytać w tygodniku Auto Świat....opisane opony całoroczne produkuje firma Michelin....a nad opracowaniem tej opony pracował sztab inżynierów i specjalistów i na pewno przechodziła wszechstronne testy.....notę A w kategorii przyczepności na pewno nie wydano za ładny wygląd.
Moim skromnym zdaniem opinia takiego koncernu jak Michelin została oparta na rzeczywistości a nie jej zaklinaniu..... i jest dla mnie ważnym punktem odniesienia w dyskusji nt. sezonowych opon.......można jedną na cały rok.
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( OFF TOPIC - czyli prawie na kazdy temat ) Polityka, sport, muzyka, czas wolny, zainteresowania, ...
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.