Witam posiadam Fiata Bravo 1.6 16v 103KM instalacja gazowa sekwencyjna.
Problem polega na tym że gaz mi się wyłącza samoczynnie podczas jazdy na małych jak i dużych obrotach .
Przejrzałem kabelki ruszając kablem od czujnika ciśnienia gaz się rozłączał, 1 był naderwany, wtyczkę wymieniłem kabelki połączyłem ale nie pomogło. Byłem u gazownika to mi powiedział że najprawdopodobniej ten czujnik ciśnienia i koszt wymiany i przeglądnięcia wszystkich kabelków czy gdzieś nie jest naderwany bądź przetarty 220-250zł.
Jak już mi się ten gaz wyłączy to ponowne wyłączanie i włączanie gazu pomaga ale nie raz trudno ma zaskoczyć .. jak stanę zgaszę auto i odpalę to na gazie jedzie. I tak co kila - kilkanaście kilometrów. Uciążliwa sprawa.
Druga sprawa to obroty.. na wolnych działa ok ale jak mu trochę gaz wcisnę i trzymam to obroty raz zaniża raz zawyża normuje i falowanie obrotów np 2k -2,4-2k-2,4 itp. Mam do wymiany kable i święcę ale w tym miesiącu już nie dam rady tego zrobić chyba. Brak funduszy .. Ale takie pytanie czy te obroty mają coś do wyłączania się gazu ?? Na benzynie w sumie takiego czegoś nie zauważyłem.
Chciał bym się upewnić czy diagnoza gazowników jest trafna i czy kwota także nie jest przesadzona z góry dzięki za pomoc jak ktoś jakieś inne sugestie co do problemów to chętnie sprawdzę każdą podpowiedź. Pozdrawiam
Jeszcze jedno pytanie;) Czy wyjdzie mi błąd tego czujnika ciśnienia (Map sensor) jak podjechał bym do normalnego mechanika który diagnozuje silniki ?? Nie chodzi mi teraz o gazownika . Tylko o takiego mechanik-elektryk czy też zwykły grzebek który czyta błędy ?
Witam.
Za wyrzucanie gazu i wejście na pb odpowiada odpowiada wiele rzeczy i map sensor gazu też....ale może być także zabrudzony reduktor,połączenia elektryczne zaworu i wielozaworu,czujnik temperatury reduktora, nastawy programu sterownika itp.
Dlaczego gazownik nie wrzuci lapka z programem do auta i nie zrobi z Tobą trasy...przy wyrzucaniu na pb program wykaże przyczynę.....
Koszt map sensora gazu, zależnie od tego jaki masz to ok 160-180 zł.
Zwykły mechanik bez programu do kalibracji lpg,przy diagnozie map sensora gazu nie pomoże Ci.
Falowanie obrotów może mieć przyczynę w świecach i przewodach wn....ale także w parametrach programu lpg,wadliwych albo rozkalibrowanych wtryskach gazowych, złym doborze średnicy przelotu we wtryskiwaczu, zabrudzonym reduktorze, filtrach gazu itp.........
Dlaczego nie sprawdzisz parametrów programu? Ile lat i przebiegu ma instalacja,reduktor i wtryskiwacze?
Moja rada, dobry gazownik powinien pomóc rozwiązać twoje problemy....wystarczy trochę chęci...
Pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Instalacja stara ;d 9 lat ma już reduktor nie wiem jaki jest ;d listwa wtryskowa to czerwony Valtek wymieniana była jakieś 8 miesięcy temu ;d
9 letni reduktor jeśli nie czyszczony to do czyszczenia i regeneracji membrany itp.
Po za tym instalacja po takim czasie użytkowania wymaga przeglądu a map sensor gazu ma prawo zepsuć się.
Jaki masz reduktor i sterownik gazu?
Podtrzymuję poprzednie wymagany dobry gazownik który przyłoży się do instalacji.
Valteki mimo że maja 8 miesięcy,zależnie od przebiegu w km i jeśli duży mogą wymagać regulacji skoku tłoczka. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
reduktor to raczej 9 lat nie ma ;d po jak u gazownika byłem ostatnio jak mi w aucie gazem śmierdziało to mi powiedział że już był wymieniany ;d ale kiedy nie pytajcie bo auto mam od 8-9 miesięcy.
Na ej listwie wtryskowej zrobiłem max 10tys km.
Co do sterownika to na sterowniku pisze zavoli. Reduktor nie wiem bo w dupnym miejscu trochę umiejscowiony i nie mogę ogarnąć jaki jest
Co do regeneracji reduktora to orientujesz się ile za takie coś wołają ??
Musisz zerknąć ile kosztuje zestaw naprawczy reduktora, filterki też nowe. Musisz znać typ, plus robocizna z regulacją. To już kwestia mechanika ile sobie zażyczy za to dzieło. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - IV generacja
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.