Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 03 Lis 2009, 11:28
Temat postu:
Motor Control System Failure
“Motor Control System Failure” komunikat tej treści niespodziewanie pojawia się na ekranie komputera pokładowego AR156/147 z silnikiem JTD auto traci moc, a odzyskuje ją dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Dzieje się to najczęściej w sytuacjach kiedy jedziemy na wysokim biegu „4” „5” lub „6” (kto ma oczywiście) z niewielką prędkością obrotową silnika (2000obr/min lub mniej) i chcemy dynamicznie przyspieszyć wciskając pedał przyspieszenia do podłogi, a tu niemiła niespodzianka pi,pi i samochód „stracił turbo”. Tymczasowym rozwiązaniem (jeśli jesteśmy np. w trasie) jest wyłączenie silnika jego powtórne uruchomienie i pamiętanie podczas jazdy o delikatnym przyspieszaniu, ale co zrobić aby problem nie występował? Rozwiązaniem jest sprawdzenie i wyczyszczenie kilku elementów, które odpowiedzialne są za utrzymanie właściwego ciśnienia doładowania.
W pierwszej kolejności należy zacząć od dokładnego czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania – to ta czarna kostka przykręcona jedną śrubą na środku kolektora ssącego z napisem BOSCH:
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=301333341717&pic=0&moto=0
Należy ją wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej i delikatnie wymyć miękkim pędzelkiem (szczególnie ten żółty języczek pomiarowy).
To jednak nie załatwia sprawy gdyż w kolektorze ssącym mamy mnóstwo sadzy pomieszanej z olejem –potrzebne będzie czyszczenie zaworu EGR połączone z czyszczeniem kolektora ssącego – zostało to tutaj opisane:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004_a.html
Po operacji czyszczenia zaworu EGR warto dołożyć mu zaślepkę z otworami – traktuje o tym ten temat:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/12542-egr.html
W dalszej kolejności należy przyjrzeć się zmiennej geometrii turbiny, a właściwie jej sterowaniu. Głównym winowajcą jest zaworek elektromagnetyczny (overboost) – znajduje się na pasie przednim.
Łatwo sprawdzić czy spełnia on właściwie swoją rolę. Na pracującym silniku odpinamy od niego wtyczkę obserwując jednocześnie „sztangę” siłownika („gruchy”) po odłączeniu powinna się wysunąć z siłownika, a po podłączeniu sztanga powinna się cofnąć w miarę dynamicznie – jeśli czyni to wolno to mamy problem albo szwankuje sterowanie, albo niestety mamy zapieczone kierownice zmiennej geometrii. Na zapieczone kierownice pomóc może tylko demontaż turbosprężarki, ale już z zaworkiem poradzimy sobie sami.
Należy go wyczyścić i nasmarować (jeśli ktoś posiada zaworek starego typu), albo niestety wymienić jeśli ktoś ma zaworek po modyfikacji (klejony) – procedura czyszczenia opisana jest tutaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html
Pozostaje jeszcze kontrola i ewentualna wymiana gumowych wężyków podciśnienia (jeśli mają więcej niż 3-4 lata warto wymienić) tych dochodzących do zaworka i do siłownika („gruchy”) na turbinie – dobrze jest założyć na nie małe opaski zaciskowe.
Jeśli komunikat “Motor Control System Failure” pojawia się podczas przyspieszania ale ginie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia (nie jest konieczne wyłączanie silnika) to prawdopodobnie mamy kłopoty z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej . W takich sytuacjach pomaga czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa (zaworu redukcyjnego) znajduje się na pompie. Dobrze jest też przeczyścić układ paliwowy – np. wlewając jakiś środek czyszczący i wiążący wodę – np. STP _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 07 Lis 2009, 10:27
Temat postu:
Re: ( Alfa Romeo 156 ) Motor Control System Failure
Gdyby ktoś szukał oryginalnej fiatowskiej zaślepki do EGRa w silniku 1,9 16v to znalazłem ja 50% taniej niż w ASO w tym sklepie:
http://sklep.k-tak.pl/ _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Alfa Romeo 156 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.